maanantai 2. heinäkuuta 2012

Maastoajelua, hörh!

Hörr! :--)

Mulla oli tänään hauska päivä. Jo aiemmin päivällä minua tultiin moikkaamaan viiden kesäkerholaisen voimin. Mukana oli myös Karoliina sekä lemmikkileiriltä tuttu Ada. Kesäkerholaiset söivät eväät nurtsilla ja mä kattelin tarhasta kieli pitkänä.. Kunpa oisin saanut jotain herkkuja! No, sieltä ne sitten tuli ja otti mut käytävälle seisokelee. Kaikki lapset harjasivat mua ja olin tosi kiltisti. Joku antoi mulle jotain heinääkin - salaa, koska Karoliina kielsi syöttämästä mua suoraan kädestä. Aika epäreilua. Tai noh, kyllä mä välillä vähän kerjään kun oon joskus kädestä saanut herkkuja..


Kuten tuolla joku totesi, ni mulla on tässä laitettu rintaremmi kii vähän liian ylös meibii! :---S

Kerholaisten harjattua mut, Karoliina talutti mut alatallin ovelle ja sitoi kiinni. Siinä mä seisoin kun kerholaiset tekivät 4H-TOP -tehtävää, jonka otsikko oli "Missä on lautanen?". Siinä sitten toimin malliponina, kun Karoliina näytti mistä löytyy lautanen, lapa, etupolvi, vuohiskuoppa ja niin edelleen. Minultahan ne kaikki löytyy! *hih* Olin superkiltti poni, mutta jatkoin kilttinä olemista vieläkin, kun Karoliina varusti minut satuloin ja suitsin ja kaikki kesäkerholaiset saivat ratsastaa pienen kierroksen selässäni. Karoliina talutti niitä, jotka eivät osanneet vielä itse mennä.


Jenni täs kärryil ja mä ilosen kattoo lampaita!

Sen jälkeen varusteet vaihdettiin ajovarusteisiin, vihreä-valkoiseen silatyynyyn ja ohueen rintaremmiin.... Kaikki pääsivät myös pienelle ajolenkille pihaa ympäri ja taisi olla hauskaa jokaisella! Ajelun jälkeen mä seisoskelin pihalla, kun Karoliina otti valjaat pois ja vei ne paikoilleen. Lapset veivät kärryt omaan paikkaansa ja sit mut talutettiin tarhaan. Karoliina antoi yhdelle tytöistä luvan antaa mulle porkkanapalan, mutta kuppiin, jotten oppisi pahoille tavoille (joita mulla kyllä jo on, kjehe! ;--))


En pelkää yhtää lampait!!1

Kaiken tämän jälkeen sain vielä päiväheinät yhdessä Ollin kanssa tarhaan ja jäimme syömään niitä tyytyväisinä poniineina. Kerholaiset lähtivät Karoliinan kanssa takaisin Nuorisotalolle, joka toimii kesäkerhon pitopaikkana. Mutta ei mun päivä tähän loppunut toiminnan osalta. Karoliina tuli tallille jonkun paketin kanssa viiden jälkeen päivällä. Yritin haistella pakettia, mutta ei se ainakaan herkkuja sisältänyt... Kun paketti aukesi, sieltä paljastui hieno uusi pinkki silatyyny sekä nahkainen leveä y-rintaremmi! Vautsi vau!




Karoliina harjasi minut nopeasti ja sovitteli uudet varusteet päälleni vanhojen valjaiden kera. Olin tosi kiltisti koko ajan, en temppuillut yhtään! Varusteet saatiin päälle (toim. huom! rintaremmi meni vähän väärin, tilanne korjataan ensi kerralla!) ja mä olin superylpeä mun pinkistä silatyynystä. Kerranki mä näytin tytöltä niinku mun pitääki! *hih* Odoteltiin siinä sit viel hetki, kun Jenni R. tuli mun luo kahden muun tytön kanssa. Ne kaksi muuta tosin lähti siitä pienen silittelytuokion jälkeen takaisin autoon ja Jenni jäi mun ja Karoliinan kanssa siihen pihaan.




Mä oottelin siinä ihan rauhassa, kun Karoliina laittoi mulle vielä suitset päähän ja molemmat tytöt hyppäsi kärryille. Matka maastoon alkoi! Emmä kyllä jaksa tässä turinoida enää matkasta paljoakaan. Sen kerron, että ensin me mentiin Laitilan keskustan läpi ja voi että miten paljon katseita mä taas sain! Ei oo kyllä ihme, oonhan mä niin nätti... Vai mitä?! Mä oon maailman kaunein pikkuponiini! ♥ Tykkään ittestäni ja niin ois teidän muidenkin paras tykätä.... Maastolenkin aikana käytiin myös kattomassa lampaita ja mä olin taas tosi rohkea. En pelänny niitä ollenkaa, mut okei, oon nähny niitä kyllä aika monta kertaa ennenki. *hih* Lenkki oli aika pitkä, mut mä jaksoin hyvin. Mut semmosta tällä kertaa, kuulemisiiin - hörrrh! 

♥:llä Judith

7 kommenttia :

  1. Nauroin ihan sikana noita ''Hör!'' juttui♥

    VastaaPoista
  2. Voi että se on niiiin hieno ! ihana tuo sen silatyyny :3 kunnon monitoimiponi :p pitäs rodillekki kokeilla kärryjä perään :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :--) Joo! Jos vaan kärryt ja valjaat löytyy ni kokeilkaapa ihmeessä :--D

      Poista
  3. Ööh...kuka on rodi?

    VastaaPoista